ANA SAYFA

Ana Sayfa 

İLETİŞİM

İletişim 

BAĞLANTILAR

Bağlantılar 

SİTE HARİTASI

Site Haritası 

SIKÇA SORULAN SORULAR

Sıkça Sorulan Sorular 

  TMMOB  FIG  CLGE
ENGLISH HKMOBİS ÜYE HKMOBİS

  25 Eylül 2020, Cuma

TMMOB HARİTA KADASTRO MÜHENDİSLERİ ODASI

Site İçi Arama:

Loading
FİG 2018

ANA SAYFA Şube Giriş Sayfası

    Şube Yönetim Kurulu

    Şube Tarihçesi

    Şube Çalışanları

    Hukuk Birimi

    Büro İşlemleri

    Temsilcilikler

    İşyeri Temsilcileri

    Komisyonlar

    Çalışma Grupları

    Mesleki Denetim Görevlileri

    Çalışma Programı

    Çalışma Raporu

    Haberler

    Basın Açıklamaları

    İş Yaşamı Duyuruları

    Evlilik Duyuruları

    Yeni Doğan Duyuruları

    Yitirdiklerimiz

    MİSEM Eğitimleri

 
 

Son Çıkan Yayınlar

 
 » ŞUBE BÜLTENİ

İSTANBUL ŞUBE BÜLTENİ
SAYI: 2020-1

 

Tüm Şube Bültenleri
 

» ŞUBE KİTAPLARI

ADLİ VE İDARİ YARGI BİLİRKİŞİLİĞİNDE HARİTA VE KADASTRO MÜHENDİSLİĞİ
ALİŞİR ÖZPERÇİ MAHMUT GÜLTEKİN RECEP BAKİ MUHAMMET AFŞİN ALTINÖZ

Tüm Şube Kitapları

  

KANAL İSTANBUL BASIN AÇIKLAMASI

    Yayına Giriş Tarihi: 17.12.2019  Güncellenme Zamanı: 18.12.2019 11:54:15  Yayınlayan Birim: İSTANBUL ŞUBE  
 

7 MİLYON 305 BİN İŞSİZ VARMIŞ BOŞVER GİTSİN 75 MİLYAR TL’YE KANAL İSTANBUL GELİYOR (!)

 

DOSYA NO      : 7401-667                                              17.12.2019

KONU             : KANAL İSTANBUL BASIN AÇIKLAMASI

 

7 MİLYON 305 BİN İŞSİZ VARMIŞ BOŞVER GİTSİN

75 MİLYAR TL`YE KANAL İSTANBUL GELİYOR (!)

 

Kanal İstanbul, ilk kez "çılgın proje" adı altında 2011 yılında gündeme getirilmişti. 9 yıldır bu projede ısrar edilmesinin nedenini bizler bir türlü anlayamıyoruz. Ancak Katar Emirinin annesi Şeyha Moza projenin neden gerekli olduğunu çözmüş olmalı ki, bölgeden 44 dönümlük arazi satın almış. Şu soruların yanıtlarını biliyor ise bizlere yardımcı olmasını istiyoruz: Kanal İstanbul bu bölgeye ne kadar nüfus getirecektir, ne kadar bina yoğunluğu olacaktır, ne kadar tarım alanı imara açılacaktır, kaç milyar dolarlık inşaat projeleri üretilecektir, ne kadar çevre tahribatı ortaya çıkacaktır?

Projenin rant boyutu düşünüldüğünde ortaya inanılmaz rakamlar çıkmaktadır. Devletin proje için ayırdığı bütçe 75 milyar TL`dir. Yani eski parayla 75 KATRİLYON. Projeden sonra yapılacak binlerce konutun, milyon dolarlara alıcı bulacağı da ortadadır. Bölgede 2010 yılında 10-20 TL aralığında olan arsa m2 birim fiyatlarının şimdilerde 500-600 TL/m2 olması, ileride oluşacak rantın boyutunu gözler önüne sermektedir.

Devletin 75 KATRİLYON harcayarak, bu projeyi tamamlama gücünün de olmadığı ortadadır. Perde arkasında gizlenen asıl niyet, bölgenin imara açılmasıdır. 1:5000 ölçekli Nazım İmar Planları ve 1:1000 ölçekli Uygulama İmar Planlarının gizlice tamamlandığı, bu planlara göre birçok sermaye grubunun proje alanından binlerce dönüm yer aldığı bilinmektedir. Kimse projenin tamamlanıp tamamlanmayacağı ile ilgilenmemektedir, tek hedef milyonlarca dönüm tarım, mera, orman arazisinin imara açılıp, betona teslim edilmesi ve oradan gelecek milyar dolarlardır.

Kanalı şiddetle etkileyecek en önemli deprem kaynağı, projenin güney bölgesinden 10-12 km uzaklıktaki deniz tabanında yatan Kuzey Marmara Fayı‘nda beklenen büyük depremlerdir. Kanalın deprem sırasında kayması, kırılması veya burulması çok büyük felaketlere neden olabilecektir. Kanal İstanbul ve çevresindeki yeni yerleşim alanları nedeniyle olası bir depremin neden olacağı can ve mal kaybı riski de yükselecektir. Kanal kazısı sırasında kaldırılacak 4.5 milyar tona yakın hafriyat nedeniyle alandaki doğal gerilme ve yeraltı gözenek basıncı dengeleri bozulacağından çeşitli büyüklüklerde tetiklenmiş depremsellik görülebilecektir.

Odamız ve bilim insanlarınca zararlarının sürekli anlatılmaya çalışıldığı Kanal İstanbul projesinin, iklim ve su dengesini değiştireceği, boğazlardaki akıntı düzenini bozacağı, deniz canlılarına zarar vereceği, büyük çevresel riskler yaratacağı, deprem bölgesinde olmasına karşın en iyimser rakamla 2-3 milyon nüfus yoğunluğunu çekeceği, tarım alanı, orman, mera, göller gibi birçok doğa hazinemizi yok edeceğini bilmekteyiz.

Kanal İstanbul`un tamamlanması halinde hem büyük bir kamu kaynağı boşa gidecek, hem de yüzlerce yıl tahribatı giderilemeyecek bir doğa katliamına neden olacaktır. Tüm bu sebeplerle buradan tekrar sesleniyoruz:

 

KANAL İSTANBUL PROJESİNDEN VAZGEÇİN !

 

BÖLGEYİ İMARA AÇMAYIN !

 

KAYNAKLARI ÜLKEMİZİN KRİZDEN ÇIKMASI İÇİN KULLANIN !

 

 

TMMOB

 

HARİTA VE KADASTRO MÜHENDİSLERİ ODASI

İSTANBUL ŞUBE 25.DÖNEM YÖNETİM KURULU

 


İstanbul Şube Kaynaklı Basın Açıklamaları »
Tüm Basın Açıklamaları »


 

e-HİZMETLER:
| HKMOBİS | WEBMAIL |

© 2004-2020 Tüm hakları TMMOB HARİTA VE KADASTRO MÜHENDİSLERİ ODASI aittir.
Sitede yer alan görsel ve metin öğeler izinsiz kullanılamaz.

TMMOB HARİTA VE KADASTRO MÜHENDİSLERİ ODASI
SÜMER 1. SOKAK NO: 12/4 06440 KIZILAY / ANKARA
TEL: +90 312 232 5777 (PBX) - FAKS: +90 312 230 85 74 - GSM: 0533 762 28 13

 


 
Key İnternet Hizmetleri Ltd. Şti.